دتکتور گاز 24 ولت

بازديد : 246 | تاريخ : 1397/03/24 | به اشتراک بگذاريد Share
کلمات کلیدی :

0ريال

اين آشكارساز، براي تشخيص نشت گازهاي شهري و كپسولي (مایع)، گازهاي آتشزا حتي الكل مناسب مي‌باشد.



اصول كار :

 

اين آشكارساز، ابزاري مناسب براي تشخيص نشت گازهاي شهري و كپسولي (مایع)، گازهاي آتشزا از قبيل پروپان، ايزوبوتان و حتي الكل مي‌باشد كه براي اماكن عمومي، منازل، تأسيسات و كارخانجات مناسب است. اين دستگاه با مركز کنترل اعلام حريق مورد استفاده قرار مي‌گيرد . 

 

با گذشت تقریبا 5 دقیقه از زمان برقراري تغذيه، دستگاه آماده به كار است. از این لحظه، چراغ LED دستگاه هر 5 ثانیه چشمك مي‌زند که نشان‌دهنده فعال بودن دستگاه می‌باشد. با وقوع نشت گاز و پس از تشخيص آن، آشكارساز عمل کرده و ضمن روشن شدن چراغLED ، به مرکز کنترل فرمان اعلام خطر مي‌دهد. پس از رفع نشتی و برطرف شدن اثر گاز، با Reset كردن مركز كنترل، آلارم قطع شده و آشكارساز به حالت عادي باز مي‌گردد .

 

 طريقه نصب :

 

 1. ترمینال های زون مرکز باید به پایه های 1 و 6 آشکارساز وصل شوند (مثبت پایه 1 و منفی پایه 6 )

 

 2. پایه شماره 3 آشکار ساز ها ، باید به یکدیگر وصل شده و به سر مثبت تغذیه کمکی (24+ ولت) وصل شوند.سرمنفی تغذیه کمکی (24- ولت) نیز باید به ترمینال GND یا ترمینال منفی زون وصل شود. 

 

 .3 چنانچه تعداد آشکارسازها از 10 عدد کمتر باشد و از ترمینال AUX استفاده ای نشده باشد، تنها با اتصال پایه شماره3 آشکارسازها به ترمینال AUX ، تغذیه کمکی تامین می گردد.

 

4. هنگامی که آشکارساز بر روی پایه نصب شده باشد، ولتاژ زون مرکز در ترمینال های 2و 5 برقرار می گردد، که باید به پایه های 1و 6 آشکارساز بعدی یا مقاومت انتهای خط ( EOLR ) وصل شوند.

 

5. خروجی چراغ ریموت (چراغ سردر) باید از پایه های 2 و 4 گرفته شود (مثبت پایه 2و منفی پایه 4 ). این چراغ با عمل کردن آشکارساز،روشن می گردد .

 6. برای اینکه یک چراغ ریموت بتواند از چند آشکارساز فرمان بگیرد، باید پایه شماره 4 آن آشکارسازها به یکدیگر وصل شوند
  
  
                                                           
                                                         
.

اضافه کردن يک نظر

تصوير امنيتي:

محصولات آریاک دارای استاندارد و تاییدیه آتش نشانی